De kracht van de herhaling

Om rond te kunnen komen van jouw onderneming, en dus fulltime te doen wat je het liefste doet, zal je aandacht aan marketing moeten besteden. Ik geloof vooral in contentmarketing, het inhoudelijke verhaal van jouw onderneming overbrengen. Contentmarketing is eigenlijk de manier waarop je jouw boodschap, het verhaal, op een creatieve manier uit. Het leuke hiervan is dat die uiting van alles kan zijn; een post op instagram, blog, nieuwsbrief, foto's etc. Zo lang het maar jouw verhaal vertelt.

 

Nou is het vaak zo dat bovenstaande een beetje ondergesneeuwd kan raken bij ondernemers. Je wilt gewoon die tuin aanleggen of die nieuwe zeep laten maken. Niet dat digitale geneuzel op social media of je website updaten. Er komen toch nooit likes of reacties op dus wat heeft het voor zin. Wanneer je weer eens wat tijd óver hebt, plaats je wel weer wat.

 

Dat is zonde vind ik! Het heeft vooral met een mindset te maken. In dit soort marketing is er geen quick fix voor meer omzet, het is juist de kracht van de herhaling die uiteindelijk voor je zal werken. Als je jouw boodschap namelijk meerdere malen herhaalt (probeer wel creatief te zijn), zal deze uiteindelijk blijven hangen waardoor je 'on top of mind' bent bij mensen. Jij bent dan de eerste aan wie ze denken als ze jouw product of dienst nodig hebben, misschien wel pas na een jaar maar je hebt ze wel voor je gewonnen.

 

Conclusie: laat je niet ontmoedigen door weinig likes of reacties wanneer je jouw boodschap vertelt. Ga door en laat de kracht van de herhaling voor je werken.