Contentmarketing

Tijd investeren in contentmarketing; waarom zou je het eigenlijk doen? Ik heb het hier wel de hele tijd over content creëren, maar misschien zie je nog wel helemaal niet in waarom inhoudelijk sterke communicatie (= content) bijdraagt aan het succes van een organisatie. Lees hier 5 redenen die je hopelijk doen overtuigen om hierin te gaan investeren.

 

Reden 1

Ondernemingen hebben een verhaal, zeker de groene en sociale! Door het maken van content kun je op een creatieve wijze jouw verhaal vertellen en merkbekendheid creëren vanuit authenticiteit. 

 

Reden 2

De door jou gemaakte content blijft bestaan en kan op de langere termijn ingezet worden. Het is op zichzelf dus ook iets duurzaams!

 

 

Reden 3 

Het levert een bijdrage aan het opbouwen van je klantrelatie. Door interessante informatie te bieden en te inspireren met content, zorg je ervoor dat ze jouw/jullie onderneming waarderen. 

 

Reden 4

Je kunt een direct lijntje met je (potentiële) klant creëren. Ze kunnen iets bij je bestellen, aanvragen of contact opnemen nadat je ze overtuigd hebt met je inhoudelijke boodschap. 

 

Reden 5

Het biedt vrijheid! Jij bepaalt hoe je jouw/jullie onderneming neerzet en wat anderen daarover onthouden. Er is meer ruimte voor creativiteit dan wanneer je adverteert in een tijdschrift, krant of in Google.

 

Op de foto zie je trouwens de ontkiemende zaadjes van de rucola die ik laatst zaaide. Dat is dan weer een mooie metafoor voor het langdurig investeren in contentmarketing: eerst zaadjes zaaien, volhouden en geduld hebben en dan oogsten. 

 

Wil je wel investeren, maar weet je niet waar je moet beginnen? Plan vrijblijvend een kennismakingsgesprek en ik denk met je mee.