Associëren

Stel jezelf regelmatig de volgende vraag en content maken zal een stuk makkelijker gaan: “Wil ik dat mensen dit associëren met mijn bedrijf en mij als ondernemer?”

 

De wereld van socialmedia kan best wel overweldigend zijn en soms zuigt dat wereldje je, zonder dat je het door hebt, zo in de positie waarin je denkt continu zichtbaar te moeten zijn. En ja: zichtbaar zijn ís ook heel belangrijk als ondernemer, je wilt immers on top of mind zijn bij je volgers. Kies echter toch liever kwaliteit boven kwantiteit.

 

Bovenstaande vraag over associëren, heeft mij enorm geholpen de afgelopen tijd om snel keuzes te maken bij wat ik plaats en wat ook vooral niet. Het woord associëren betekent letterlijk ‘de ene gedachte met de andere verbinden’ of ‘een verbintenis aangaan’. En dat laatste vond ik wel treffend want dat is wat er gebeurt met de onderwerpen waar je wat over plaatst; je gaat er een verbintenis mee aan.

 

 

Ik wil me bijvoorbeeld verbinden met onderwerpen als natuur, fotografie of duurzaamheid. Daar mag mijn doelgroep mij mee associëren! Als ik dan foto’s maak van mijn ontbijtje of avondeten, om simpelweg zichtbaar te zijn, streeft dat z’n doel voorbij vind ik. Een keertje kan natuurlijk prima, het mag ook een beetje spontaan blijven allemaal. Doe ik dat echter vaak, dan gaan mensen mij met eten associëren. En, los van het opeten natuurlijk (bourgondiër hier), doe ik in mijn werk niks met eten dus wil ik ook niet dat dat onthouden wordt. Eigenlijk heel simpel toch?

 

Heb je nou hulp nodig bij dat associëren? Ik kan je op weg helpen met communicatiethema’s die passen bij jou en jouw onderneming. Bijvoorbeeld tijdens een online sessie. Je weet me te vinden!